Listing 1 - 10 of 160 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Boekje met hulpmiddelen voor de leerlingen om taakopdrachten zelfstandiger te kunnen maken.
453.3 --- Daltononderwijs --- Leren leren --- (zie ook: Studiemethoden)
Choose an application
Study methods --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) --- leren leren --- lerarenopleiding
Choose an application
Mensen leren en ontwikkelen zich van nature. Een aantal vraagt echter gerichte aandacht. Elk mens leert op een eigen manier, en zo ook elk team en elke organisatie. Dat betekent dat we het niet op zijn beloop kunnen laten en ook niet voor iedereen en voor elk vraagstuk op dezelfde manier kunnen organiseren en faciliteren.Dit boek laat zien dat een bepaalde aanpak op een bepaalde plek en bij bepaalde mensen heel goed kan werken, maar op een ander moment en bij andere mensen totaal krachteloos is. Om de juiste interventie op de juiste plek vorm te geven, is onder meer inzicht nodig in het type vraagstukken (wat werkt wel en wat niet), in voorkeuren van leren (wat is een prettige en uitdagende omgeving en wanneer kost het energie) en in wat wel en niet ontwikkelbaar is.In Liefde voor leren beschrijft Manon Ruijters een taal die de diversiteit van leren bespreekbaar maakt en de weg wijst bij het vormgeven van leren en ontwikkelen op individueel, groeps- en organisatieniveau. In de afgelopen tien jaar is die taal verder ontwikkeld en in veel organisaties ingezet in diverse organisatie-ontwikkeltrajecten. Deze geheel herziene editie is dan ook uitgebreid met nieuwe inzichten, nieuwe casuïstiek en praktische handreikingen.(Bron: https://www.vakmedianetshop.nl/boeken/liefde-voor-leren/)
Bedrijfspsychologie --- Leren --- Leren leren --- Lerende organisaties --- Organisaties --- Organisatie --- Lerende organisatie
Choose an application
Als doen leren het niet meer doet... is een praktische gids voor ouders van schoolgaande jeugd die een actieve rol willen spelen in het begeleiden van hun kinderen. Zonder zich te verliezen in wat het werk zou moeten zijn, immers: "gras groeit niet door eraan te trekken". De rol van ouders is wel enorm belangrijk. Ze kunnen hun kinderen helpen om met meer motivatie aan de slag te gaan en hen begeleiden tot jongeren die zelf richting geven aan hun schoolse (en andere) prestaties. De auteurs vertaalden hun lange ervaring met studiebegeleiding in korte, heldere, vlot leesbare artikelen die los van elkaar gelezen kunnen worden.
Leren leren. --- Studiebegeleiding --- Studiemethodes. --- Ouderbegeleiding. --- Secundair onderwijs. --- departement Lerarenopleiding 09 --- studiebegeleiding --- secundair onderwijs --- Ouders --- Leren leren --- Studiemethoden --- leren leren --- studiemethode --- studeren --- tieners --- adolescenten --- motivatie --- 450.8 --- Studiemethode --- Studeren --- Methodiek van het studeren --- Gesprek --- School management
Choose an application
2
Studiemethodes. --- Study methods --- School management --- leren leren --- studiebegeleiding --- studiemethoden --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethodiek --- 450.8 --- Leren leren --- Ouderlijke verantwoordelijkheid --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- studiemethode --- Methodiek van het studeren --- 450.9 --- Lager onderwijs --- Studiemethoden --- Overige onderwerpen --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: Leren leren)
Choose an application
De Praktische cursus samenvatten is een methode om snel door te dringen tot de kern van teksten voor de studie of het toekomstige beroep. In de eerste helft leren studenten tekstkaarten ('bookmaps') te maken om de essentie vast te leggen van wat zij in een tekst hebben gelezen. Een tekstkaart is een ruimtelijke afbeelding van de structuur en de kernideeën van de tekst. De tweede helft behandelt het gebruik van tekstkaarten in de dagelijkse praktijk. Tekstkaarten doen een beroep op het visuele geheugen. Daardoor zijn zij goed te gebruiken ter voorbereiding op tentamens en vormen zij een solide hulpmiddel voor mondelinge en schriftelijke rapportages. Vanuit tekstkaarten maakt de student samenvattingen en eigen teksten op basis van de gebruikte teksten. Het laatste hoofdstuk biedt de kortste complete cursus over titelbeschrijving die er bestaat. (Bron: www.noordhoffuitgevers.nl)
Samenvatten. --- Samenvattingen. --- Study methods --- leren leren --- samenvatten --- studiemethoden --- 450.8 --- 499.5 --- Samenvatten --- Studiemethoden --- samenvatten (ler) --- Methodiek van het studeren --- Schriftelijke communicatie --- (zie ook: Leren leren)
Choose an application
Leerlingen van nu groeien op in een kennissamenleving, die razendsnel verandert onder invloed van technologie en de toename van visuele en online informatie. Deze toekomst vraagt van leerlingen een stevige kennisbasis, bijvoorbeeld op het gebied van taal en rekenen. Maar ze vraagt ook andere, meer generieke vaardigheden, de ‘21e eeuwse vaardigheden’. Denk daarbij aan samenwerken, sociale vaardigheden, hogere-orde-denkvaardigheden, visueel interpretatievermogen en probleemoplossend vermogen.DenkBeelden is een zeer praktijkgerichte aanpak die jou -als leraar- uitstekend toerust om leerlingen voor te bereiden op de samenleving van de toekomst. De basis van DenkBeelden bestaat uit de tien visuele leermodellen. Deze modellen ontwikkelen bij leerlingen een achttal effectieve denkstrategieën. Het werken met DenkBeelden helpt jou als leraar om bij de leerlingen hun denkproces op gang te brengen, de denkstappen worden letterlijk zichtbaar. DenkBeelden is cross-curriculair, sluit aan bij elke methode en elk onderwijsconcept.Het praktijkboek DenkBeelden biedt je de mogelijkheid om zelf aan de slag te kunnen met DenkBeelden. Het boek is, met name door de vele praktijkvoorbeelden en lesideeën, vooral gericht op het primair onderwijs. Aan de hand van vele implementatieschema's en tips kun je stap voor stap visuele leerstrategieën inzetten in je eigen onderwijspraktijk.
474.5 --- leren leren --- leerstrategie --- Leren leren --- Leerstrategieën --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Denkstrategieën --- Onderwijsstijlen --- Coöperatief leren --- Beelddenken --- Leerstrategie --- Denkstrategie --- Onderwijsstijl --- Cognitive psychology --- Didactics of primary education
Choose an application
Als leerlingen zelfstandig studeren, kiezen ze er vaak voor om de leerstof over te schrijven in een samenvatting of te herlezen, met een markeerstift in de aanslag. Die populaire studeerstrategieën zorgen echter niet noodzakelijk voor een diepgaande verwerking van de leerstof. Welke studeerstrategieën zijn dan wel effectief? En waarom? En vooral: hoe kan je als leraar of leerbegeleider leerlingen leren hoe ze kunnen studeren? Studeren met succes, twee boekjes over effectief studeren, vertaalt de wetenschap van het studeren op een laagdrempelige manier naar een studeergids waar oudere leerlingen zelfstandig mee aan de slag kunnen. De bijhorende handleiding biedt leerkrachten inspiratie om effectieve (meta)cognitieve strategieën expliciet aan te leren in de klas. Leren, studeren en instructie zijn namelijk nauw met elkaar verweven.
450.8 --- leren leren --- studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- onderwijs --- Leren leren --- Studeren --- 370.040 --- Docenten --- Zelfstandig leren --- leerstrategieën
Choose an application
450.8 --- leren leren --- studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Leren leren --- Studeren --- Studenten --- brein --- 370.040 --- effectief studeren --- studenten --- studeerstrategieën
Choose an application
450.8 --- Leren leren --- Schoolagenda's(agenda's) --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material
Listing 1 - 10 of 160 | << page >> |
Sort by
|